Feb 16, 2016

The Happiness Project. Gretchen Rubin

Відразу скажу, що чудове рев'ю на цю книжку є в Юлі :) читати тут! Власне звідти я про неї і дізналась і навіть відразу замовила собі таку, бо дуже вже заімпонувала назва ). Книга кльова - надихає на створення власного Проекту Щастя, на нові планування, примушує тебе якось зорганізуватись і навіть трохи змінити ставлення до життя. 

В книзі авторка описує свій Проект Щастя. Суть, власне, в тому, що вона і так щаслива і не хотіла б міняти кардинально себе і своє життя, але при цьому хотіла б спробувати бути ще щасливішою, внести в своє життя якісь нові корективи і зміни, але повторюсь - не міняти його при цьому. Авторка ставить собі якусь певну ціль на кожен місяць (наприклад глобальна ціль на місяць - стати більш енергійною, а практична реалізація - лягати раніше спати, раніше прокидатись, займатись спортом і т.д.) і пробує її досягати, а потім аналізує чи зробило це її щасливішою бодай трішки. На основі Проекту Щастя Гретхен можна не тільки скласти свій власний план, а і багато чого взяти з її ідей, якщо вони вам, звісно, до вподоби. Мені багато що дуже сподобалось і знаючи, що в новому 2016 мені навряд чи вдастся отак спланувати і реалізувати свій власний проект, то я ще наприкінці 2015 взялась втілювати в життя всілякі поради з книжки і дуже цьому рада. А ось, кілька речей, які мені зараз пригадуються з книги і які таки зробили мене трішки щасливішою :):

"one minute task". Це просто геніальна штука! Ідея в тому, що будь-що, що можна встигнути зробити за одну хвилину, треба робити вже. Є тарілки в умивальнику - якщо їх можна помити до хвилини часу, то зроби це негайно! Розкидані іграшки на підлозі - аналогічно, якщо це лише хвилинка, то прибирай вже! І так з усім! Мені отой "one minute task" так засів в голові, що не пройшло ще і дня, щоб я про нього не згадала (а почала читати книгу я добрих кілька місяців тому). І уявіть, що я помітила - з таким підходом в хаті буде чистота, а купа дрібних речей до яких ніколи не доходять руки, будуть нарешті зроблені! Є маленький мінус такого підходу - буває так, що вдома ну дуже багато отаких хвилинних завдань і тоді все вкупі воно займає добряче часу. Ну але результат від цього не міняється - завдання зроблені :)

"overbuyer and underbuyer". Авторка аналізує ким вона є - overbuyer-ом and underbuyer-ом і чи можна це якось змінити. По її підрахунках вона виявилась underbuyer-ом (тобто людиною, котра ніколи не купить зайвого - наприклад серветок в коробці, бо ж замість них можна завжди використати туалетний папір) і зрозуміла, що частенько це робить її нещасливою, оскільки вона собі багато в яких зручних в побуті речах відмовляє. Я для себе зрозуміла, що є overbuyer-ом і якщо щось хочу купити і думаю що воно мені потрібне, то не відмовлю собі у приємності (в нас вдома купа kleenex серветок, бо це зручно :)). Але як би воно дивно не звучало це теж мене частенько робить "не щасливою". От куплю я щось навіть за якусь символічну суму, а потім думаю, що можна було б і без нього обійтись і зекономити гроші на щось більш потрібне. А далі ходжу і мучусь чи то його повернути чи то вже залишити і просто не купувати наступного разу. А зараз якось частіше задумуюсь чи воно мені таки дійсно треба ще до покупки і навіть менше себе потім картаю, бо твердо вирішую що прийняла рішення таки це щось купити.

"don't expect price or appreciation". Це саме для мене! Я вже десь в коментарях зізнавалась, що на підсвідомому рівні завжди очікую, що мене похвалять, навіть за якісь звичні і буденні речі, які і так входять до моїх обов'язків. А отак собі прочитала і якось переосмислила своє ставлення до похвали :).

Мені ще багато цікавих і потрібних фразочок пригадується, але геть немає часу, щоб про них розповідати ) самі розумієте - нас тепер 4-ро :). Направду, в книзі ще стільки всякої всядчини - порад, ідей, цікавих думок від авторки і її блого-читачів, кльових надихаючих фразочок і багато-багато іншого! Там  можна знайти ще ого скільки прикольних і цікавих порад про прибирання вдома загалом і "про чисту поличку", про час проведений з дітьми, про імпрування стосунків з чоловіком, про one-sentance journal і медитацію і йогу і про те як бути собою, замість того щоб старатись стати кимось іншим і робити те, що люблять робити інші...

А ще отак наприкінець пригадалась мені гарна порада, яка звучала в книзі десь отак - "Насолоджуйся теперішнім моментом, дні летять довго, а роки швидко" ;)

4 comments:

  1. тішуся, що тобі сподобалася))) я вже й забулася про неї трохи, треба переглянути знову)))

    ReplyDelete
    Replies
    1. та, така надихаюча книженція )

      Delete
  2. I've GOT to READ THAT guide to HAPPINESS!! O_o

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) передам через маму ) буш читати )

      Delete