Apr 25, 2013

Що Таке Культура?

Сьогодні плавала собі в басейні і роздумувала над цікавим фактом, а саме "що таке Культура". Чи знаємо ми, що окрім науки, мистецтва чи освіти, це поняття має в собі також і моральну складову? Чи задумувалися ми колись над цим? Чому одні люди вміють бути ввічливими, а інші ні? Чому люди мають багату історію і знають свою культуру, але не вміють застосовувати ці знання в буденних справах? Чому одні посміхаються покупцям, пропускають машини на дорогах, допомагають в різних ситуаціях, а інші лише кричать з самого ранку в магазинах, висловлюють своє незадоволення і стороняться людей на вулиці?

Басейн, який ми зазвичай відвідуємо, далеко не такий до якого звикли відвідувачі нашого Аквапарку на вулиці Науковій. Тут немає 50-ти метрових широких доріжок, а лише 25-ти метрові та і ті вужчі. І людей зовсім не менше (3, 4 часом і 5 на одній доріжці). Сьогодні, для прикладу, окрім мене було ще 3-є людей. І знаєте що дивно? Ми цілком спокійно собі пропливали один повз одного абсолютно не заважаючи. Мені посміхалися, а не косили погляд з думкою "о, ще одна прийшла на нашу доріжку – невже не могла вибрати іншу?". І вірите Ви чи ні, але і мені у відповідь зовсім не хотілося робити зауваження, коли хтось запливав на мою половинку чи сильно-сильно махав руками прямо біля мене =). Ми собі мирно розходилися з фразами "Excuse me" і "Sorry" у відповідь. Не було криків, бійок, сварок – а це не раз траплялося зі мною в нашому Аквапарку =) (про бійки звісно перебільшую). А ось на сусідній доріжці, до прикладу, одна жіночка дуже інтенсивно плавала і коли помітила, що до неї перебрався новий плавець, то сказала йому наступне: "Я перепрошую, але я дуже інтенсивно плаваю, навіть не піднімаючи голови з води [вона і справді пропливала усі 25 метрів не виймаючи голови і надзвичайно швидко] і я наперед прошу у Вас вибачення за те, що випадково можу Вас зачепити.  Мені залишилося проплисти всього два басейни і тоді доріжка буде у вашому розпорядженні". Ви коли-небудь таке чули? До Вас колись підпливали / підходили / під’їжджали з схожими фразами?

Тільки не подумайте, що я собі закарбувала у пам’яті лише якісь негативні спогади про Львів чи українців – це не так. Я, направду, пам’ятаю багато позитивних моментів! Мені не раз зустрічалися продавці, котрі були люб’язними і позитивно налаштованими, чи консультанти, котрі готові були допомогти тобі знайти все необхідне. Але було і багато такого про що навіть не хочеться згадувати. А тут воно все по іншому! Тут посміхаються усі продавці без винятку, який би поганий у нього не видався день. Тут люди вітаються на вулиці, якщо ти на них глянув. В басейні тобі "уступають місце" =). Тут пропускають машинки на дорогах. І такого "тут" є ще багато-багато. І вірите Ви чи ні, але ланцюгова реакція і бажання віддячити працює на всі 100%. Хочеться те ж саме робити у відповідь! Якось підсвідомо ти починаєш бути ввічливішим, ніж був до того, глупо посміхатися незнайомим людям, пропускати машинки, "не заважати" людям у басейні, питатися в продавця як у нього сьогодні пройшов день і багато-багато іншого  =). Привітні і позитивні дії людей зовсім не провокують негативу, не спонукають до якоїсь пакості, а цілком навпаки! Чому ж у нас не завжди люди це розуміють?

Звісно, я тут провела ще дуже мало часу, щоб робити якісь висновки і з впевненістю говорити про тутешнє культурне життя. Але те, що я побачила за ці кілька місяців, приємно дивує!

10 comments:

  1. Насправді, це мабуть не культура, а банальне задоволення життям. Це задоволення - це не тільки розмір заробітої плати чи марка авто, це і оточення, політична ситуація, демографічна і т.д... Саме тому, у "стабільних" країнах люди посміхаються, ввічлив... а у не стабільних - не дуже... Бо клопотів дуже багато. І зверни увагу на такий момент - в Україні дуже легко на дорозі побачити задоволену людину... і не важно чи це дорогий мерседес чи девятка. У нас доволі часто, навіть стоячи у заторі можна побачити усміхнених водіїв). Звісно, що їх мало - але вони є. А значить у нас є шанс... ось коли його не стане - я мабуть приїду у гості до вас)

    P.S. і знову печалька... хоча їхав на роботу сьогодні, і на диво жодного раг..ля не зустрів... і двічі мене гарно пропустили, з посмішкою... ось і настрій відповідний, що я стільки написав))

    ReplyDelete
  2. Андрію, ти шось таке з розділу фантастики говориш =) гарно з посмішкою.. ше й двічі... pure fiction! =)

    ReplyDelete
  3. і ще й ти з фотографії))) Уже три рази)

    ReplyDelete
  4. А знаєте, що саме цікаве? Може ця країна і "стабільна", навіть не так - стабільніша ніж наша це точно, але ти собі не уявляєш які у людей тут є проблеми. Звісно, повторюся, що мені ще рано про таке всяке судити, бо надто мало часу тут провела і мало з "чим" стикалася, але тут також багато людей без роботи, без допомоги, без квартири (за яку просто в один момент не стало чим платити). Тому "добре там де нас нема" - не завжди працює. Чомусь згадався Київ і всі оці набурмошені люди зранку в метро =). І чого ж їм так зле з самого ранку? Тут, до речі, робочий день починається значно раніше ніж у нас ;) і якісь всі такі виспані і відпочивші. Ну не знаю... отакі в мене наразі "перші враження"...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Гарну тему ти зачепила, ось так задумався... в більшості випадків (десь 95%) я їду на робту у хорошому настрої, а звідти і посмішка, і ввічливість по дорозі... але ж бувають і ті 5%, коли просипаєшся з будуна і думаєш: "ну чого сьогодні не вихідний", і їдеш на роботу, як сонна муха. і відповідний вираз обличчя тоді...)) Ну мабуть 5% я загнув, але 2-4 рази на рік буває. Отже висновок - треба починати з себе). Посміхаєшся ти - посміхаються тобі) І життя вмить стає веселіше і добріше. І пісенька загадалася про посмішку і Єнота)

      Delete
    2. Але ж ти позитивний =) не знала ) У мене чомусь завжди траплялося навпаки - ти посміхаєшся, а тобі хамлять ) І зважаючи на цей гіркий досвід я б сказала таке: "95% людей кожного ранку прокидаються з будуна" =). Ну але це таке, думаю тут можна вічно сперечатися, тому напевно досить ). Через місяць приїду додому і старатимусь бути мега позитивною - подивимося що з цього вийде ;)

      Delete
  5. до позитиву справді звикаєш - була в березні у Львові, то на мене дивилися, як на причмелену, бо я усміхалася на вулиці усім, з ким зустрічалася поглядом :)
    але для мене це не питання культури, а таки якогось "внутрішнього позитиву" - в когось він є, а в когось нема

    ReplyDelete
    Replies
    1. Так, погоджуся - це питання особистого якогось настрою і "внутрішнього позитиву". Але що до культури, то тут люди якісь ввічливіші і чемніші і культурніші :) і добріші - так на перший погляд здається.

      Delete
  6. Возможно выскажу крамольную мысль, но мне так думается: у нас люди не приветливые снаружи, так как у нас не принято раскрываться незнакомцам. Зато если тебе узнают немного лучше и пригласят домой, тут и столы будут ломится и вообще последнюю рубашку отдадут.

    ReplyDelete
  7. позичальна компанія, яка надає мені позику в розмірі 5 000 000,00 доларів США. Коли інші позичальники нехтують моєю пропозицією, але пан Бенджамін Лі надав мені позику на успіх. вони беруть участь безпосередньо у фінансуванні позики та в плані інвестицій. вони надають рішення щодо фінансування компаніям та приватним особам, які шукають доступу до фондів ринків капіталу, вони можуть допомогти вам профінансувати ваш проект або розширити свій бізнес .. Надіслати електронною поштою Контакт :::: Також 247officedept@gmail.com або Напишіть на номер WhatsApp на + 1- ( 989-394-3740)

    ReplyDelete