Aug 28, 2015

Кратчайшая История Времени. Стивен Хокинг.

Нарешті буде допис спеціально присвячений моїй бабусі - фізику :) Думаю, що вона ну дуже вже втішиться, що внуця ТАКІ книжки читає )). А насправді книга хороша, навіть дуже. Може то мені так здалось, як людині технічної спеціальності - люблю я такі всякі штучки, любила фізику і математику в школі та і в університеті також. Не можу сказати, що прямо все так добре пам'ятаю з тих часів, але таки щось залишилось і читати цю книгу було прикольно, хоч доволі не просто.

На прочитання мене надихнув фільм "The Theory of Everythin" ("Вселенная Стивена Хокинга"), а на його перегляд - Оксар. Я не знаю жодної іншої настільки складної ролі... як на мене, такої просто не існує, адже зіграти паралізованого вченого, відомого фізика-теоретика, та ще й так добре зіграти - просто не реально. А виявляється, що для Едді Редмейна все дуже реально. Він зіграв класно і, як на мене, заслужено отримав нагороду! Хоч мені було ну дуже вже шкода Бенедикта Камбербетча і класнющий фільм про Енігму ). Одним словом подивились ми якось з чоловіком фільм про життя Стівена Хокінга і хоч ми і не раз бачили передачі по всіляких там Діскавері і Нешинал Джеогрефік про його теорії зародження Всесвіту, відкриття у теоріях Чорних Дір та і загалом у Астрофізиці, але саме фільм якось дуже зачепив. А потім і книжка. Незважаючи на те, що автори позиціонують її як книгу в якій дуже доступно розказані складні фізичні поняття і явища, я б з ними не погодилась... Звісно, що вони дуже гарно на прикладах намагаються пояснити закони фізики, історію зародження Всесвіту і т.д., але той факт, що в книзі зустрічається лише одна формула не міняє того, що хоч якусь теоретичну базу людина повинна мати перед тим як сідати за Історію Часу або принаймні настрой на таку книгу. Це не просто художня книга, її не можна отак взяти і прочитати від початку до кінця. Я перечитувала цілі абзаци, а то і розділи по кілька разів щоб "в'їхати" про що йдеться :)) Ну правда, не так воно вже і просто читалося про абсолютність і відносність часу, розширення Всесвіту, всілякі там ефекти Доплера, радіохвилі, космічний фоновий шум, нейтрино, сингулярності... і подорожі в часі кінець кінців :) Часом здавалось ніби якусь фантастику до рук взяла, тільки без сюжетної лінії, а з купою фактів і подій, які стались в минулому або цілком реально, що стануться в майбутньому.

Одним словом якщо Вам набридне читати всяке різне художнє і Ви хоч трошки полюбляєте фізику, то сміливо беріться за A Briefer History of Time!

No comments:

Post a Comment